De eneste oppgavene som kan bli delvis riktige i Campus, er utfyllingsoppgaver der eleven skal fylle ut mer enn ett felt. Et typisk eksempel kan være at elevene skal finne to nullpunkter. Dersom eleven har ett av de to nullpunktene riktig, får eleven 50 % uttelling.
 

Vi får av og til spørsmål om flervalgsoppgaver og sorteringsoppgaver der vi krever at oppgaven er helt riktig besvart for at eleven skal få poeng. For å begrunne dette må vi ta i bruk sannsynlighetsregning: I en flervalgsoppgave med 4 påstander som elevene skal ta stilling til, har en elev som ikke vet svaret, 50 % sjanse for å gjette riktig alternativ. Det betyr at 68,75 % av elevene som ikke har noen anelse om hvilke påstander som er riktige, vil ha to eller flere riktige svar. Da mener vi det ville være misvisende å gi disse elevene 50 % eller høyere uttelling. Selv med vår strenge poengberegning vil 6,25 % av disse elevene urettmessig få poeng for svaret sitt fordi de tilfeldigvis traff riktig.
 

Når det gjelder sortering, slår et annet argument inn. Hvilke kriterier skal brukes for å gi poeng på et galt svar? La oss si at elevene skal sortere bokstavene AECDB. En elev som bare avgir svaret slik det står, vil da få uttelling for 3 av 5 bokstaver, mens en elev som svarer EABCD, vil få uttelling for 0 av 5, fordi alle bokstavene står på feil plass. Vi kunne valgt en svært komplisert algoritme der vi regnet ut hvor mange bokstaver som sto på rett plass i forhold til de andre, men da ville vi få samme problem som over: Selv med en tilfeldig sortering vil det være 50 % sjanse for at bokstaven blir tolket som "på rett sted", og elever vil som regel få 50 % uttelling bare ved å avgi svaret slik det står, uten å forandre på noe.