Denne artikkelen gjelder for deg som er registrert som administrator i Campus og har tilgang til "Min skole".
Standardinnstillingene på den enkelte skole i Campus er at alle lærere kan opprette kurs og fritt ta i bruk lisenser.
Hvis din skole har valgt å bestille lisenser til et begrenset utvalg elever/klasser kan administrator i Campus velge å endre denne innstillingen slik at administrator selv bestemmer hvilke klasser som skal ha tilgang på aktive kurs.
Det gjøres på følgende måte.
- Velg "Min Skole i Toppmenyen
- Skroll ned på siden "Aktuelt"
- Her vil du kunne se overskriften "Aktivering av lisenser"
- Deaktiver denne funksjonen slik at den blir grå slik som på bildet under
Hvordan gi tilgang til lisens etter å ha deaktivert funksjon:
- Gå til "Min skole i toppmenyen
- Velg "Klasser"
- Finn klassen du ønsker å gi tilgang til lisens ut fra listen.
- Trykk på knappen "Aktiver lisens i klassen" som vist på bildet under.