Denne artikkelen gjelder for deg som er registrert som administrator i Campus og har tilgang til "Min skole".



Standardinnstillingene på den enkelte skole i Campus er at alle lærere kan opprette kurs og fritt ta i bruk lisenser.


Hvis din skole har valgt å bestille lisenser til et begrenset utvalg elever/klasser kan administrator i Campus velge å endre denne innstillingen slik at administrator selv bestemmer hvilke klasser som skal ha tilgang på aktive kurs.


Det gjøres på følgende måte.

  • Velg "Min Skole i Toppmenyen
  • Skroll ned på siden "Aktuelt"
  • Her vil du kunne se overskriften "Aktivering av lisenser"
  • Deaktiver denne funksjonen slik at den blir grå slik som på bildet under




Hvordan gi tilgang til lisens etter å ha deaktivert funksjon:

  • Gå til "Min skole i toppmenyen
  • Velg "Klasser"
  • Finn klassen du ønsker å gi tilgang til lisens ut fra listen.
  • Trykk på knappen "Aktiver lisens i klassen" som vist på bildet under.